søndag 3. mars 2013

Turkis søndag

Blåfargar er den fargeskalaen som tiltrekker meg mest. Eg klarar aldri å gå forbi noko som er lyseblått. Enten kjøper eg det eller så gløymer eg det aldri. Turkis er også ein farge som eg lett forelskar meg i, men det kan verte litt for mykje dersom eg fyller stova med denne fargen. Turkis passar kanskje best om sommaren eller i sydlegare strøk. 
Eg har kjøpt meg ein liten søt vase som eg ikkje klarte å seie nei til. Med fargerike tulipanar vert glaskarmen på kjøkenet ekstra fin. Vasen er kjøpt på Nille. Den butikken overraskar meg stadig med vakre ting og eg kan kjøpe ting med nesten godt samvit fordi det er så billeg. Eg prøvar å tenke meg godt om før eg kjøper, men denne angrar eg ikkje på. Eg kjøpte ein blå og i same sort, den var tross alt lyseblå. Skåla med nøtter har eg ståandes frå ifjor jul. Kanskje på tide å kaste desse nøttene, men dei er så dekorative at eg har latt dei få leve litt lenger. Sjølve skåla er frå Søstrene Grene. Ein superbilleg og uimotståeleg butikk det og. Ha ein fin 1. søndag i våren!

5 kommentarer:

Lina sa...

Herlig fargepust frå deg! :D turkis er nydelig! Perfekt til våren. Tapasen du laga såg nydelig god ut. Sant som du seier, tidkrevande, men å så godt ;) og gøy å eta!

Ha ein flott vårsøndag de óg! <3

Unknown sa...

En slik vase kjøpte jeg en dag også. Bråstoppet i det jeg var på veg forbi Nille, da jeg så denne lille søte vasen... Fin form og farge:)

Mona

Ann-Kristin sa...

Nydelig farge på vasen! :)

MissMette sa...

Hei Torill :)
Så skjønne bilder av lille Anna
lengre nede her ღ og fristende
bilder av tapas! Det er noe jeg
aldri har laget eller smakt!
Må prøves en gang :) Turkis er
en nydelig farge - elsker den,
men har dessverre ikke så mye av
den her hjemme - frisk og herlig
er den i alle fall ღ
Må også takke for alle koselige
kommentarer hos meg :) Ja, du må
prøve potet- og purresuppen, den
er bare NYDELIG god, og da særlig
med bacon i - hvis mannen din ikke
syns det er mat nok i supper, så
gjør som meg - servere ferskt brød
med smør til ;) Kyllingsalaten er
også utrolig god, jeg skal legge ut
oppskrift en av de nærmeste dagene
Ønsker deg en fortsatt fin kveld og
uke som kommer, stor klem fra Mette

Fru Andersen sa...

Så den vasen på Nille jeg også, men klarte å gå forbi. Det resulterte i at jeg har tenkt på den hele helgen. Så da er vel et ev. vasekjøp i morgen gjennomtenkt og veloverveid ;-)

Kjekt å invitere naboer på middag, husker ikke sist vi gjorde det.... Skal forsøke kjøttbolle oppskriften din!

Bor i Lillestrøm vi nå, utrolig nok! I første omgang flyttet vi for en periode på tre år. Nå er to år gått. Vi trives godt og blir nok her i mer enn tre år. Barna vil ikke tilbake til Bergen og det teller jo litt også. Men det er en ting jeg savner, og det er våren! Her er det fortsatt en halvmeter snø i hagen og ikke en snøklokke å se....

Ha en fin ny uke!