mandag 12. juli 2010

Ostekake med jordbær og geletopp

Å lage kake når eg er heime med mamma er nesten obligatorisk. Denne gongen ville eg lage ostekake med jordbær og gele etter å ha vore på IKEA og ete nettopp dette. Det finnast nok mange måtar å gjere denne kaka på, men eg fann oppskrifta på klikk.no. Mamma ga den tre stjerner og synest det var den beste ostekaka ho hadde smakt. Ikkje verst det. Eg synest også ho var veldig god, ja ein av dei betre, og eg likte godt at ho vart så høg.
Skikkeleg mektig kake dette har, eg er stinn i magen etter to stykke. Så om du lagar denne kaka bør du invitere fleire til å ete den ilag med deg dersom den skal verte ete opp.

3 kommentarer:

HildeSu sa...

Å, den så utrolig god ut!
Nå ga du meg inspirasjon til litt baking! Meldt "skit-vær" i Trøndelag de neste par dagene. Baking kan redde dagen!

Lakka sa...

Å, ostekake troner på favoritt-toppen sammen med pavlova om sommeren hos meg! nam nam!! Så jo kjempelekker ut også da:-) Bare synd at det er noe som heter kalorier.. *knis*

Når det gjelder malingplanene mine av "Anno 2010" så var det et lurt tips å ha det i mønet i inngangspartiet, men vårt inngangsparti er ikke "tett". Så det er dessverre ikke mulig hos oss:-) Men har ikke bestemt meg helt enda, så får tenke litt til først. Blir sikkert stilig med utskjæring av årstallet hos dere, gleder meg til å se!

Lakka

Eirin sa...

åååå, den kaka....
tror faktisk motivasjonen her og nå kom til å bake en ostekake identisk den der:):)