mandag 30. juni 2008

På besøk til Osterøy museum

Vi har vore mykje på Osterøy siste veka grunna at farmora til Malin har vore på besøk. Det er ikkje så mykje å ta seg til heime hjå oldefaren, defor tok vi turen til Osterøy museum. Museumet hadde meir å vise fram enn kva vi først hadde venta. Innandørs var det blant anna utstilling av ting og utstyr relatert til småindustrien som har vore på Osterøy. Ute var det tun kor vi fekk omvisning.
Over ser dokke korleis fattige folk budde på 1600-talet. Halm til seng og skinn til dyne. Grue i midten og luka i taket var det einaste lyset som fanns. Tømmerveggane kan fortelje at familien som budde her hadde lite å rutte med.
Dette var rikmannsloft. Dette er også frå 1600-talet, men det er mala seinare. Sengene er korte fordi dei satt og sov. Denne vesle stolen i midten foran, er ein dostol. Kanskje betre å gjere frå seg ute..? Legg merke til at tømmeret er mykje betre enn på det første bilete.
Mora til Espen var imponert over samlinga. Dette er frå eit hus på 1700-talet, men inventaret er blanda med 1800-talet. Riktig så koseleg spør du meg.
Det som er så utruleg med dette kjøkkenet, er at det vart tatt i bruk heilt fram til 1960-talet. Ja, det er heilt sant. Det budde ei gammal dame i dette huset til ho døydde og ho hadde aldri straum eller innlagt vatn.
Dette er berre noko av det du kan sjå på museumet. Er du i nærleiken, er det absolutt verdt å ta ein tur. Slike bygdetun finn ein i nesten alle kommuner. Eg synest det var veldig kjekt at bestefaren til Espen var med. Han kunne fortelle mykje om korleis det var driven gard for 70-80 år sidan.

3 kommentarer:

Gamlå sa...

Heisann og takk for hilsen i bloggen min. Selv har du en koslig blogg. Så koselig med bilder som du her viser fra museum. Ja, det er rart å tenke på hvordan de levde før. Trangt, kaldt, rått og ikke mye lys i heimen der nei.
God sommer
Gamlå

Livy sa...

Heisann!
Her så det utrolig fint ut! Er vi i nærheten skal vi nok ta turen dit ja!

Ønsker deg en fin uke videre!
*klem*

-Mitt lille rede- sa...

Heisann!
Tok en tur innom her. Ser du er fra Volda. Jeg gikk på fhs i Ørsta for mange år siden, så på de traktene er jeg kjent :-) Vi har også døtre født samme år, jenta mi var født i april ifjor. Jeg har også ei på 5 år. Så fant jeg også et bilde fra alexandra i Loen - en av mine favorittplasser :-) Artig!

Håper vi "sees" igjen :-)

-Lene